Kde se můžeme dozvědět něco o firmě předtím, než u ní nakoupíme?

Vše je jednou poprvé, i nákup výrobku či služby u dané firmy. Zde samozřejmě platí, že pokud s ní doposud nemáme žádné zkušenosti, je dobré postupovat opatrně. Například při nákupu přes internet, což je v dnešní době pandemie koronaviru častý způsob nákupu, je vhodné platit dobírkou, a nikoliv předem.

I tak je však pochopitelné, že chceme, aby náš obchod vyšel hned napoprvé. Jak ale poznat, zda jsme vybrali tu pravou? Zde se hodí se něco o firmě GoodJump předem dozvědět. Velmi cenné jsou pak reference od bývalých či stávajících zákazníků. Kde je ale seženeme?

reference1

Zatímco dříve to byl problém, a museli jsme se spolehnout na to, co nám řekli naši příbuzní a přátelé (kteří u dané firmy ani nemuseli nakupovat), dnes je situace jiná, a to především díky internetu. Ten umožňuje komunikaci s lidmi na vzdálenost mnoha kilometrů. A vzhledem k tomu, že k němu má dnes přístup prakticky každý, není nic snazšího, než si reference najít.

I zde je však potřeba zachovávat určitou opatrnost. Například na webových stránkách dané firmy často najdete reference, či „napsali o nás“. Ovšem zde je nutné vzít v úvahu, že k tomuto účelu byly vybrány ty nejlepší recenze, které mohli najít.

reference2

Je to jen pochopitelné, přeci o sobě nebudou na svém webu zveřejňovat nic negativního. Avšak návštěvník si snadno může udělat názor, že je daná firma hodnocena lépe, než tomu ve skutečnosti je. To je samozřejmě také cílem. Kam se tedy dívat?

Jedním z míst, kde můžeme začít, jsou nejrůznější nezávislé hodnotící servery. Na nich mohou zákazníci firmy hodnotit a také na ně psát recenze. I zde je však potřeba zachovávat opatrnost – podniky si mnohdy platí lidi, kteří jim na tyto servery budou psát pozitivní hodnocení. A naopak, například naštvaný zaměstnanec ji může zhodnotit negativně.

Je tedy dobré se na ně dívat, ale používejme přitom zdravý rozum. Tak budeme mít jistotu, že se rozhodneme správně.