Také se vám stává, že jdete do obchodu, třeba jen pro nějakou maličkost a narazíte tam na velice neochotný personál, který vám svým vystupováním rázem zkazí celý den? To je bohužel realita mnohých českých obchodů.
Jistě, pravda je, že záleží pouze jen na nás samotných, jakou takovým událostem budeme připisovat váhu. Stačí si osvojit pár jednoduchých triků a podobné lidi a jejich nepříjemné chování si vůbec nemusíme připouštět k tělu.
Nicméně na místě je otázka, proč vlastně majitelé obchodů takovým lidem podobnou práci svěřují.
Může se jednat o výjimku a dotyčný prodavač anebo prodavačka zkrátka mohou mít špatný den, tak jako my všichni. Takže se prostě neovládnou a sklouznou k nepříjemným průpovídkám vůči zákazníkům. Ale existují obchody, kde na podobné lidi narazíte dnes a denně.
I na to je samozřejmě snadná odpověď. Pokud vám takový krám z jakéhokoli důvodu nevyhovuje, tak jej prostě nenavštěvujte. Pokud v daném místě existuje rozumná tržní konkurence, pravděpodobně majitel obchodu pocítí chování personálu na svých tržbách. Jenže to nás opět vrací zpět k otázce, má-li majitel obchodu něco podobného zapotřebí.
Mnozí obchodníci dělají první poslední proto, aby nalákali zákazníky k nákupu právě v jejich prodejně. Vyhlašují různé prodejní akce, lákavé slevy a připravují bonusové programy pro své zákazníky. Ale všichni víme, co nás od takového nákupu dokáže odradit nejvíce – protivný a neochotný personál. A pokud je prodavač anebo prodavačka dokonce drzý, tak do takového obchodu už takto obsloužený zákazník zpravidla podruhé nevkročí. Vždyť kdo z nás by se chtěl potýkat s neochotou, když ho jinde uvítají s otevřenou náručí?
Mnozí obchodníci by tak pro své podnikání udělali nejlépe, kdyby pečlivě volili personál, který k zákazníkům připustí. Pokud vás v prodejně ochotně uvítají, dobře vám zde poradí, a ještě vás posléze vyprovodí s úsměvem, tak se zde vždy budete rádi vracet, i kdyby vás to stálo pár korun navíc.