Zabiják stres

Symptomy popsané v úvodníku tohoto článku jistě zná každý z nás. Krátkodobě nic vážného neznamenají, ale stejně je dobré se jich co nejrychleji zbavit. Příčinou bývá spěch v práci, hromadění úkolů, prokrastinace. Sem tam nějaká ta nehoda, kdy se nám podaří třeba nacouvat do zábradlí, rozbít zrcadlo, sklouznout ze schodů. Čím více maličkostí, tím se to v nás hromadí a není daleko pocit, že jsme úplně na nic. A co je nejhorší, toho pocitu se ne a ne zbavit.

květ lotusu

Co s tím?

Nehledejte problémy, kde nejsou. Své podvědomí, zahuštěné tisícem maličkostí prostě uvolněte. Vypustěte všechny stresující faktory najednou. MEDITUJTE!

Že to neumíte? Že jste to nikdy nedělali? Nevadí, není to nic těžkého. Důležité je uvěřit, že vám tato činnost pomůže. Není lepšího předpokladu úspěchu než důvěra v úspěch.
relaxace při cvičení

Jak na to?

Na webu si lehce naleznete různé meditace. Můžete zkusit meditovat sami, ale pokud to neumíte, bude dobré, když vás alespoň prvními pokusy někdo provede. Hledejte meditace proti stresu, očistné meditace, harmonizační meditace.

Najděte si klidné místo. Nejlépe ložnici. Ujistěte se, že vás nikdo nebude rušit. Ani domácí mazlíčci. Vypněte telefony, televizi nebo rádio. Otevřete okna ať máte přísun čerstvého vzduchu. Ztlumte světlo, nebo zatáhněte závěsy. Není na škodu zapálit vonné svíčky s vonnými oleji, nebo vonné tyčinky. Některé jsou vyráběny speciálně pro účely meditace.

Pohodlně si lehněte a přikryjte přikrývkou. V průběhu meditace budete v úplném klidu, tepová frekvence se sníží, pokud byste se nepřikryli mohl by vás rušit pocit chladu.

Než začnete s přehráváním připravené meditace, chvilku jen tak pokojně ležte. Myslete na něco příjemného, snažte se uvolnit.

Nyní jste připraveni s meditací začít. Co bude následovat? Meditací vás bude provázet hlas lektora s pozadím příjemné hudby, případně uklidňujících zvuků. Může jít o šumění lesa, vodopádu atd. Lektor vás uvede do sníženého stavu vnímání. Pomůže vám naprosto uvolnit tělo. Pak vaše vědomí uvede ještě níže. V této fázi vás vyzve k vyčištění mysli, vyřešení nějakého problému a následně vás uvede zpět do bdělého stavu.

Meditace trvá tak půl hodiny, některé i déle. Zkuste ji a zjistíte že tato investice vašeho času se vám opravdu vyplatila.

 

Zabiják stres
Ohodnoťte příspěvek
" "